Soorten digitale prijs tags

Grofweg zijn er 3 types elektronische prijs labels: segment labels, grafische labels en digitale posters of smart posters. De simpelste varianten zijn de segment tags, die bijvoorbeeld vaak ingezet worden als digitale magazijn labels. Ze bieden overzichtelijke tekstinformatie zonder meer. Een stapje verder gaan de grafische labels, waarop u ook grafische informatie kunt delen. Smart posters zijn tenslotte het veelzijdigst en bieden veel ruimte voor afbeeldingen en grafische elementen zoals logo's. Zo zijn ze bijvoorbeeld uitstekend voor promoties, specialiteiten of instore marketing. Alle tag types zijn overigens verkrijgbaar in verschillende groottes, van small tot XXL.

  • De voordelen van elektronische prijs labels
  • Gebruiksvriendelijk en veelzijdig,
  • Beperkte investeringskost en terugverdientijd,
  • Koppelen met alle software systemen, waaronder POS en Outlook,
  • Volledige prijs- en voorraadautomatisering,
  • Transponeert online verkoopvoordelen offline,
  • Lange batterijtijd van 5 jaar,
  • Het ecologische alternatief voor papieren labels.

Digitale prijs labels

Elektronische marketingposters, digitale magazijn tags, aanwezigheid display vergaderruimte... De mogelijkheden groeien snel eens u besluit uw prijs plaatjes te digitaliseren. Niet alleen ruilt u de papierberg voor een 100% ecologisch alternatief; met een batterijtijd van 5 jaar is de investeringskost minimaal en de terugverdientijd kort. Met digitale prijs labels bespaart u immers enorm op werktijd, productiekosten en voorraadbeheer. U verkoopt meer met grotere marges, vandaag én morgen. Hieronder leest u hoe dat precies werkt, welke voordelen digitale prijzen en magazijnen u bieden, en waarom.

lockers in wachtruimte

Prijsautomatisering 

Met elektronische prijs tags maakt u uw winkel toegankelijker, preciezer, efficiënter en effectiever. Door de enorme toename van online shopping is dat een plicht geworden van elke offline shop. Prijzen veranderen sneller dan ooit. Snelle, gedetailleerde en correcte prijsaanpassingen zijn zo de sleutel geworden tot uw winstmarge.
Precies dat is wat de digitalisering van uw prijssysteem mogelijk maakt. U kunt uw digitale prijs tags namelijk koppelen met POS, koppelen met Outlook en koppelen met alle software systemen die de efficiëntie van uw winkel, magazijn of onderneming vergroten. Zo verlopen prijsaanpassingen niet alleen snel, maar ook geïnformeerd: aangepast aan de markt en aan uw specifieke context. 

Het resultaat is betere verkoopcijfers en grotere winstmarges. Ondertussen blijft uw prijsindex te allen tijde geoptimaliseerd. Promoties worden beter gericht en zijn dus effectiever. Er wordt sneller verkocht en minder verspild. Hetzelfde geldt voor prijsdalingen, die u meteen ook beter in de hand kunt houden. Zo verhoogt u uw return en vermijdt u onnodige promoties of onvrijwillige kortingen. Bovendien gaat dat alles hand in hand met een aanzienlijke besparing op het gebied van personeelskosten, nu uw medewerkers hun tijd niet meer moeten steken in het veranderen van prijskaartjes, het verbeteren van prijsfouten of het behandelen van prijsklachten.

Voorraadautomatisering 

Voorraden zijn nooit te klein of te groot met digitale magazijn labels. Bovendien gidst uw digitale inventaris uw medewerkers en klanten vlotter dan ooit door uw winkel. Zo loopt u nooit nog verkopen mis noch verspilt u kostbare bedrijfsmiddelen. Het aanvullen van de rekken verloopt efficiënter, net zoals het vinden en uitpikken van de juiste producten. Elektronische kaartjes geven immers niet alleen prijs- en productinformatie, ze onthouden ook de locatie van uw producten. 

In tijden van online shoppen is dat misschien wel de belangrijkste troef voor de offline winkelier. Met digitale labels bouwt u de offline winkel van de toekomst. U organiseert een click and collect service of maakt online aankopen meteen offline beschikbaar. U combineert de sterktes van uw lokaliteit met de sterktes van het wereldwijde web. U levert betere klantenservice en werkt efficiënter en effectiever. De voortdurende, real time controle over uw voorraden krijgt u er zomaar bij. U kent altijd de precieze hoeveelheid en locatie van uw goederen, terwijl uw prijssysteem automatisch detecteert wanneer voorraden aangevuld moeten worden. 

Breng online verkoopvoordelen offline

Elektronische labels zetten uw prijzen en voorraden niet alleen online; ze brengen de voordelen van online shoppen ook naar uw offline shop. Ook hier kunt u de winkelervaring van uw klanten immers verbeteren met online hulpmiddelen, rechtstreeks in de winkel. Zo krijgen uw klanten overal dezelfde, uitstekende service -- of ze nu op uw website of in uw winkel shoppen. Productbeoordelingen, zoekhulp, onmiddellijke productleveringen... Het ligt allemaal binnen handbereik met een digitaal prijssysteem.

Daarenboven vergroot u meteen ook de mogelijkheden voor instore marketing. U grijpt alle kansen om uw klanten te activeren wanneer het er echt toe doet: op het moment van de aankoop zelf. Loopt er een nieuwe actie? Dan hebt u de inhoud van uw digitale posters meteen aangepast. Zo bereikt u uw klant altijd met de juiste boodschap op het juiste moment. Zelfs waardebons, coupons of kortingen hoeven niet meer te wachten tot na de afrekening: u kunt ze meteen aanbieden en uw klant kan ze meteen gebruiken. 

lockers in wachtruimte
Image

Uw eigen digitaal prijssysteem

Dat is zo geregeld. Contacteer ons gerust met uw vragen of om uw opties te overlopen. Zet vandaag de stap naar de toekomst en digitaliseer uw winkels en magazijnen. Monitor prijzen en voorraden in real time en breng alle voordelen van het online shoppen ook naar uw offline locaties. Wij garanderen u nu al de dankbaarheid van al uw medewerkers en klanten.

Contact